Kā jau rakstīju, beidzot gribēju dzirdēt arī kaut kādas nebūt zemās frekvences, jo no 13cm skaļruņjiem, kas ielikti oriģinālajās vietās (plastmasas paneļos) tādu nebija.
Taču es nesāku ar subwooferi (uz to brīdi man bija nepieciešams viss bagāžas nodalījums), bet gan ar aizmugurējo plauktu. No veciem krājumiem man jau bija Pioneer 6x9 elipses un Pioneer GM-X822 2 kanaalu pastiprinātājs (ar iebūvētiem high un low pass filtriem).
Audiosistēmas galva Pioneer DEH-P835R.
Basi bez subwoofera.
Būvmateriālu veikalā tika iegādāta 120x60cm 18mm bieza skaidu plāksne, atrasti nepieciešamie instrumenti un darbs varēja sākties. Kad beidzot tika izņemts aizmugurējais sēdeklis un tā atzveltne, pavērās skats uz oriģinālo plauktu. Tā bija nožēlojama paris mm bieza preskartona konstrukcija, pārvilkta ar drēbi un nedaudz pastiprinātām oriģinālo skaļrunju atverēm. Zem tās bija oriģinālā vibro izolācija un diezgan nelīdzenas formas metāla plaukts, ar jau izzāģētiem skaļruņu caurumiem.
Paredzētā plaukta konstrukcija bija ljoti vienkārša, negribēju ņemties ar skaļruņu slēpšanu un pārvilkšanas ar akustisko audumu, bet atstāt skaļruņu aizsargsietiņus (citādi šad un tad gadās uzmest uz plaukta kaut ko smagu).
Galvenais bija kārtīgi nostiprināt 6x9 skaļruņus, kas strādājot uz visu bagāžnieka tilpumu varētu dod tīri normālus basus (nu vismaz no 60Hz). Tālāk jau varētu būt arī kritums, kas daļēji tiktu kompensēts pateicoties automašīnas salona īpatnībām (pēc teorijas, ideālā automšīnā +12dB pacēlums frekvencēm zem 50Hz).
Sākumā elipses tika pieslēgtas pie magnetolas rear izejām. Līdz vidējam skaļumam viss bija labi, bija gan basi (gan augšas, ko es veiksmīgi piegriezu ar Pioneer magnetolas front image enchancement funkciju). Bet tikai līdz vidējam skaļumam, pēc tam skaņa sāka kropļoties. Tad es elipses pieslēdzu pie pastiprinātāja (nācās gan nogriezt gainus, jo pastūzis bija 2x80W RMS, kamēr elipses 40W RMS). Vēl nedaudz paspeeleejos ar Bass Boost un HPF, līdz elipses basoja tīri ciešami.
Pioneer GM-X822.
Frontālā akustika.
Iepriekšējie Coustic skaļruņi tika nomainīti pret Orion HCCA 13cm komponentiem. Tā kā tos likt plastmas paneļos nebija prāta darbs, radās ideja par jaunu kickpaneļu izveidi. Tos es izgatavoju par jaunu, no 9mm bieza finiera. Skaļruņus stiprināju uz gredzeniem, bet lai tie būtu pagriezti nelielā leņķi, izveidoju pārejas no vairākām gredzenu pusītēm(skat. attēlu). Manuprāt šāda tehnoloģija nodrošina lielāku konstrukcijas stingrību.
Variējot gredzenu biezumu un skaitu iespējams iegūt vēlamo pārejas leņķi. Tā kā man vajadzēja pavisam nelielu leņķi, gredzenus taisiiju no kartona. Pēc tam daļas līmēju kopā ar līmi un vēl saskrūvēju ar skrūvēm.
Apmēram tā izskatījās pus-gatavais kickpanelis. Protams, ka vajadzēja apvilkt ar audumu un veikt vibroziolāciju, bet kā jau parasti, vizuālajam noformējumam pietrūka laika... :)
Pīkstuļiem arī uztaisīju jaunus paneļus no finiera, lai nevajadzētu graizīt oriģinālos vāciņus. Bildē augshā redzami oriģinālie paneļi, apakšā jaunie (apvikti ar kaprona zeķi :)).
Kā tas viss skanēja? Labāk nekā pirms tam, bet ļoti tālu no pilnības zemajiem basiem prasījās subwooferis, kickpaneļi slāpēja vidējās frekvences, pīkstuļu novietojums arī nav ideāls...
Kas tika uzlabots pēc tam par to nākamajā rakstā.