MobileAudio.lv!


Sadaļas


Diskusijas
Pēdējās 10 ziņas

Lietotāji
Reģistrācija:
Lietotājs:
Parole:
Aizmirsi paroli?

  
Galvenā
Raksti
Čats
Diskusijas
Sludinājumi
Galerija
Profils
Pēdējie 10 raksti.

Sabvūfera novietojums auto

Pirms apskatām kādu no sabvūfera kastes izgatavošanas piemēriem, aplūkosim tā iespējamās atrašanās vietas automašīnā. Jo atrašanās vieta noteiks tā formu un arī konstrukciju.
Visbiežāk sabvūfers atrodas auto bagāžas nodalījumā, katrā gadījumā aizņem daļu no tā telpas. Precīzāku tā atrašanās vietu nosaka auto virsbūves tips.
Vienu no grupām sastāda universāli, džipi un hečbeki.

Pamatā ir trīs atrašanās vietas.
Kastē aiz sēdekļa (melnā krāsā), kad skaļrunis vērsts uz aizmuguri. Šāds novietojums nodrošina basu efektīvu izplatīšanos salonā. Šis gan nav labākais variants, jo nebūs iespēja vairs noliekt daļu aizmugurējā sēdekļa, un auto ievietot garus priekšmetus. Faktiski samazināsies auto funkcionalitāte. Šādu izpildījumu varētu gan izmantot, ja kastes būs uztaisīta tā, lai to viegli var izņemt, vai nu tas jau ir kāds no gatavajiem aktīvajiem sabiem. Hečbeka auto virsbūves īpatnības varētu arī dot nelielu basu pastiprinājumu, jo veidojas savdabīgs rupors.
Vēl nepraktiskāks un neefektīvāks jau pēc savas būtības, ir skaļruņa izvietojums plauktā (zaļā krāsā). Kaste gan nebūs jātaisa. Bet sabvūfera gadījumā, noteikti būs jātaisa jauns plaukts. Plaukts jātaisa tā, lai tas pēc iespējas mazāk vibrētu, un vispār spētu noturēt saba masu. Šādā gadījumā plaukts kopā ar sabu arī sastāda ievērojamu masu, kuru nebūs viegli izņemt no auto, ja gribēsies bagāžniekā ielikt ko lielāku.
Labākais no attēlotajiem variantiem, ir saba novietojums sānā (sarkanā krāsā). Pie šāda novietojuma viņš vismazāk traucē. It sevišķi, ja to izdodas integrēt aizmugurējā spārnā. Šādā gadījumā gan ir sarežģīts kastes izgatavošanas process, jo aizmugurējā sienas būs jāveido pēc spārna formas, izmantojot stiklašķiedru un epoksīda sveķus. Vēl viens variants ir taisīt kasti no finiera, bet atbilstoši formai izzāģējot ribas, kuras pēc tam salīmē kopā. Var rīkoties arī nedaudz vienkāršāk kā šeit.
Arī sedanā pamatā ir tādas pašas saba atrašanās vietas.

Tikai šoreiz, ja sabu novietosim uzreiz aiz sēdekļa, skaļrunis jāpavērš pret šo sēdekli. Ļoti labi būtu, ja sēdeklī ir tā saucamā slēpju lūka, aiz kuras tad novieto skaļruni. Faktiski šis varētu būt labākais risinājums sedana gadījumā.
Izvietojot skaļruni plauktā, ja atļauj tā izmēri, zem skaļruņa ja var noteikti taisīt arī kasti, kas nav izslēgts arī hečbeka gadījumā.
Var arī sabu izvietot sānā. Tikai šādā gadījumā būs sarežģījumi ar basu lokalizāciju aizmugurē. Šādā gadījumā pirmkārt jau jāvibroizolē bagāžas nodalījums, kas ir vēlams arī pārējos gadījumos, un jātaisa akustiski caurspīdīgs plaukts. Reāli tas var būt rāmis, kas atkārto oriģinālā plaukta kontūras, un ir pārvilkts ar akustisko audumu. Varētu iztikt arī ar liela diametra caurumiem oriģinālajā plauktā, kurus kaut kādā veidā nomaskē (ar sietu vai to pašu akustisko audumu). Šādā gadījumā gan var veidoties nevēlami frekvenču pīķi, jo caurumi strādās kā fāzu invertori, un kopā ar visu bagāžas nodalījumu veidos bandpasu. Vienīgi, ka fāzu invertora regulējums varētu sanākt virs saba atskaņojamā diapazona.
Sedanā vēl bieži mēdz izmantot bandpasu, kura fāzu invertora caurules ielaiž salonā caur aizmugurējo plauktu, ja plauktā nevar ielikt skaļruni vai nav tā pati slēpju lūka.
Vēl viens bagāžnieka telpu ekonomējošs variants, ir saba montāža rezerves ritenim paredzētajā vietā bagāžnieka grīdā.
Ja nav svarīga bagāžnieka funkcionalitāte, tad jau var arī tajā visādi izrīkoties.
Šie bija standarta risinājumi. Tagad par retākiem novietojuma variantiem.
Sabus iespējams izvietot arī priekšā. Viena no vietām ir viduskonsole. To gan biežāk izmanto vecākos auto, kuriem starp paneli un grīdu bieži vien tur gandrīz nekas nav, un ir pietiekoši daudz vieta. Otra vieta varētu būt cimdu nodalījums (bardačoks). Nebūs kur salikt visādus niekus, bet bagāžnieks paliks brīvs, un nebūs sarežģījumi ar basu lokalizāciju aizmugurē. Vēl var likt sabus priekšējās durvīs. Šādām varianta gan ir daudz mīnusu, jo sabi ar savu masu lieks durvis uz leju, un pēc laika tās būs grūti aizvērt. Būs arī sarežģījumi ar kvalitatīva akustikā noformējuma izveidi, jo spraugas durvīs netrūkst. Tās būs arī noteikti jāpastiprina, lai nevibrētu durvju bleķi. Varētu arī būt sarežģījumi ar saba ievietošanu durvīs tā gabarītu dēļ. Risinājums varētu būs sabs ar priekšējo magnētu, vai kāds no plakanajiem (piem. Phase Linear Alinate). Kādā mikroautobusā vai kravas auto sabu var mēģināt izvietot zem priekšējā sēdekļa.
Līdz ar to zināmākās saba atrašanās vietas automašīnā varētu būt apskatītas.

Iesūtīja juriz, 2003-04-03 14:08:19 (apskatīts: 29700 reizes).

Komentāri par šo rakstu: Atslegti
  
Balsošana
Vai Jums "Patreiz online"

Rāda tikai Jūs (kiwi, salabo!)
Rāda arī citus


Galerija

MA pirts 01/11/2008
Visas galerijas

Sludinājumi
Visi sludinajumi...

Vortāla ielāde aizņēma 0.0614 sekundes.