MobileAudio.lv!


Sadaļas


Diskusijas
Pēdējās 10 ziņas

Lietotāji
Reģistrācija:
Lietotājs:
Parole:
Aizmirsi paroli?

  
Galvenā
Raksti
Čats
Diskusijas
Sludinājumi
Galerija
Profils
Pēdējie 10 raksti.

Izolācija

Braucot ar mašīnu ir dzirdami daudz un dažādi trokšņi - motora rūkoņa, piekares darbība, riepu un ceļa seguma reljefa radītas skaņas un vēl daudzi citi. Tam visam pa vidu mēs mēģinām sarunāties ar līdzbraucējiem (ja tādi ir), kā arī klausīties mūziku.
Cik veiksmīgi mums tas izdodas, pārsvarā nosaka auto vērtība (piederība noteiktai auto klasei). Protams situācija ar katru gadu uzlabojas arī zemākajās klasēs, bet arī mēs paši varam samazināt nevēlamu trokšņu līmeni salonā, veicot papildus skaņas un vibroizolāciju, kura ir nopietnāk veikta augstākas klases auto jau no rūpnīcas.
Kā jau nopratāt, ir divi izolācijas veidi - skaņas un vibroizolācija. Katra pilda savas funkcijas un iedarbojas uz dažādiem skaņas avotiem, kuri pamatā ir divu veidu - primārie un sekundārie. Primārie ir tādi, kuri ir trokšņa pirmavots - motora rūkoņa, rupja riepu protektora skaņa ripojot pa asfaltu, tikko ieinstalētais sabs u.c. Sekundārie - parasti virsbūves bleķu rezonanse radītas vibrācijas, kuras ierosina primārie avoti (bieži vien sabvūfers).
Ar primārajo skaņas avotu radītajiem trokšņiem pamatā palīdz cīnīties skaņas izolācija, ar sekundārajiem - vibroizolācija, bet ar visu kopā abu materiālu kombinācija, klājot šos materiālus slāņos.
Neskatoties uz to cik labs auto jums ir, un cik laba izolācija tam veikta jau no rūpnīcas, to uzlabot nekad nenāk par sliktu. Ja liksim durvīs frontālās akustikas basiniekus, ko parasti arī dara, tad noteikti jāsāk ar šim durvīm. Arī bagāžnieku vajadzētu izolēt, jo citādi būs grūti dabūt basus ārā no tā, jo vienkārši vibrēs viss bagāžnieks, ko arī pārsvarā dzirdēsim. Vēl viena svarīga vieta ir motora pārsegs, caur kuru salonā ienāk ievērojams motora trokšņu daudzums. Tas pats attiecas arī uz priekšējo sienu. Ja līdzekļi atļauj, tad jāturpina ar riteņu arkām, grīdu, griestiem, priekšējo paneli, kā arī visiem citiem paneļiem, kuri varētu grabēt.
Lielākā daļa izolācijas materiālu ir ar jau uzklātu līmes kārtu (pašlīmējošies). Pieejami arī smērējami un uzsmidzināmi materiāli. Lai tos uzklātu, ārējai gaisa temperatūrai vēlams būt augstākai par 100C, kā arī virsma, uz kuras tos klās, pirms tam jāsagatavo, to attaukojot .
Faktiski izolācijas darbi ir pirmie, kurus būtu jāveic, jo tie prasa visu salona izjaukšanu.
Nedaudz par cenām. Vienu pašu durvju izolācija var maksāt ap Ls 50. Neliela visa salona izolācija var maksāt visu 500Ls, bet kapitāla izolācija var mierīgi sasniegt visus 1000Ls un arī vairāk. Daudz kas atkarīgs arī no pašu materiālu cenas, t.i. ražotāja. Krievijā ražotie, protams būs lētāki, bet ne sliktākie. Latvijā reāli laikam nopērkami kādi pāris ražotāju materiāli - Vibroplast un Stinger, pārējie nav tik izplatīti. Faktiski arī otrais, jo to laikam uzstāda tikai viena firma, un arī tā cena nav no lētajām. Par izolācijas materiāliem var pielietot arī dažādus būvmateriālus, kaut vai linoleju. Viss atkarīgs no jūsu izdomas.
Trokšņu samazināšanai ir arī citas iespējas. Viena no tām ir šķērsbalsta uzstādīšana starp priekšējo amortizatoru augšējām stiprinājuma vietām kā sporta auto, tādejādi pastiprinot virsbūvi un vienlaicīgi samazinot tās vibrācijas. Vēl var uzstādīt vieglāku metālu piekares šarnīrus, kuri samazina tās darbības radītos trokšņus. Šie divi pasākumi uzlabos arī auto vadāmību. Var arī uzstādīt bruņustiklus, kas samazinās no āra ienākošos trokšņus. Droši vien ir arī citi pasākumi, tikai neviens cits nenāk vairs prātā. Ja jums ir kādā ideja (vēlsm nopietni), lūdzu rakstiet par to komentāros.
Iesūtīja juriz, 2003-06-17 08:08:33 (apskatīts: 84180 reizes).

Komentāri par šo rakstu: Atslegti
  
Balsošana
Vai Jums "Patreiz online"

Rāda tikai Jūs (kiwi, salabo!)
Rāda arī citus


Galerija

MA pirts 01/11/2008
Visas galerijas

Sludinājumi
Visi sludinajumi...

Vortāla ielāde aizņēma 0.0717 sekundes.